مکانیکی و دنیای آی تی

مکانیکی و دنیای آی تی

مکانیکی و دنیای آی تی

مکانیکی و دنیای آی تی ، معمولا هر ۴ ماه یک بار برای تعویض روغن و سرویس مربوطه به مکانیکی پدر زن عمو گرام مراجعه می کنم، هر بار که میرم یک برگه که داخل آن اطلاعات تعویض یا سرویس هست به من داده میشه و به من میگه وقتی ۸ هزار کیلومتر دیگه رفتی دوباره برگرد تا سرویس بشه

راستش همین که یک کاغذ بهم میده که به فرمان ماشین هم بسته میشه، خودش یک نوع اطمینان خاطر است.. چرا که اگر هر جایی، ماشین نیاز به تعمیر داشت این برگه می تونه کمک خیلی خوبی به فرد مکانیک کار بکنه.

آیا کافیست؟

فرض کنید این برگه به هر دلیلی گم شد یا آب خورد، جوهرهای اون پاک شد، خوب این خودش یک داستان است

بیاید چیز بهتری را جایگزین آن کاغذ کنیم، به عنوان مثال پیامک، می تواند راه گشا باشد اما اگر آن پیام به هر دلیلی قابل خواندن نبود چه؟

راه حل بعدی، نوشتن مکانیک کار اصلی در یک دفترچه، یا کامپیوترش است که می توانیم هر بار خواستیم از او بپرسیم

راه حلی سریع تر

اما نه راه حلی سریع تر، که در همه جا در دسترس باشد، طراحی یک وب سایت، وب سایت که اپراتور اصلی آن ماشین من است، تعجب نکنید بله “ماشین من ” نقش اول را برای من ایفا می کند، بدین طریق که در این وب سایت می توانم مدل ماشین را وارد کنم و هر زمان که به مکانیک مراجعه کردم، از آن شخص درخواست کنم که وارد سایت شود و بنویسد یا علامت بگذارد که دقیقا کجا را سرویس کرده یا قطعه ای را تعویض کرده است

حتما بخوانید  سرمایه گذاری روی آموزش هایمان

“ماشین” نقش اول در سایت

باور کنید از این طریق میلیون ها آدم شما را دعا خواهند کرد که کارشان از طریق مکانیکی و دنیای آی تی راه افتاده است، حال دیگر می دانند که چه زمانی موعد بازدید کدام قطعه از ماشین است..

ماشین خودتان

شک ندارم که اگر روزی در ماشین خود بنشینید، این دغدغه را خواهید داشت که چه زمانی موعد سرویس کدام قطعه از ماشین من است؟!

یا مثال هایی دیگر، مثلا قطعه ای که تعویض می شود یک عمر مفیدی دارد که بهتر است پس از آن زمان تعویض شود که وجود یک وب سایت به هر راننده ای بسیار کمک خواهد کرد.

ابوالفضل سلمانی

۲۷ آذر ۹۵

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید؟
خوشحال می شویم در کادر پایین بنویسید :)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *